Egyre népszerűbb az Apple Kínában

Az Apple kínai nyitása
Az Apple kínai nyitása

Jó ötletnek bizonyult az Apple nyitása Kína irányába, hiszen úgy tűnik, hogy az iPhone egyre kelendőbb az ázsiai országban. Az óriásvállalat stratégái komoly tervet dolgoztak ki a kínai nyitásra, ami úgy néz ki, hogy sikerült is, hiszen talán már Kínában vásárolják a legtöbb ilyen típusú készüléket. 2014 negyedik negyedévében az UBS szakemberei szerint, már 36 százalékban Kína teszi ki az iPhone eladásokat, míg az Egyesült Államokban ez az arány csak 24 %. Ha ezek a becslések igaznak bizonyulnak, akkor azt jelenti, hogy az Apple 23-24 millió ilyen készüléket adott el Kínában ebben az időszakban, míg Amerikában csupán 15-16 milliót. Ez nagy változásnak mondható az egy évvel ezelőtti helyzethez képest, hiszen korábban az Apple értékesítési arányát 29 %-ban az Egyesült Államok tette ki, míg Kína csak 22 százalékban vállalt részt.

 

 

Nemsokára pontos adatokat is tudni lehet a különböző elemzések, piaczárások után, azonban más elemzők szerint, nem feltétlenül lesz ekkora a kínai piac előnye, még ha a legtöbb esetben az ázsiai ország kerül is ki győztesen a kutatóknál. A China Mobillal kötött megállapodás rendkívül hasznos volt az Apple számára, hiszen egy hatalmas embertömeg előtt nyílt meg az iPhone útja. A kínai céggel viszont sokáig tartott a megállapodás, ami hosszú időn át megfosztotta az amerikai óriást az egyik legnagyobb piactól. A legújabb iPhone 6 és iPhone 6 Plus Kínában is egyre népszerűbb lesz, az impozáns méreteinek is köszönhetően, de a régebbi kijelző méretre vágyó ügyfeleknek is eleget tesz az Apple, hiszen a keleti országban még kapható az 5S típus is.