Folyamatosan csak az elektromos autók előnyeiről hallunk, de rá kell jönnünk, hogy ezeknek a kis csodajárgányoknak is vannak hibáik, amelyek a téli hidegben megmutatkoznak. A tisztán elektromos rendszerrel üzemelő autóknak nem való a csikorgó hideg, sok esetben cserben hagyhatják gazdájukat. A német Auto Bild készített egy tesztet, amelynek keretén belül a legnépszerűbb elektromos autókat vette nagyító alá és az eredmények nem mondhatóak meggyőzőnek.
Öt modellt próbáltak ki az Alpokban, hogy melyik mennyire messze jut egy feltöltött akkumulátorral. Az eredmények szerint az öt modell közül 4 db 70 százalékkal rövidebb útra volt képes, mint az elméleti maximuma, így mondhatjuk, hogy tulajdonképpen nem jutottak túl messzire. Drámai eredmények születtek, a Tesla Model S bírta a legjobban a gyűrődés, de ez a járgány is csak fele annyi időt bírta, mint, ami a gyártói adatokban szerepel. A hatalmas hideg egy autónak sem használ, így kisebb-nagyobb kellemetlenségekkel találkozhatunk a „hagyományos autók” esetében is, de az elektromos autók ezen a teszten valóban csúfosan megbuktak.
Az öt próbára tett modell: BMW i3, Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mistubishi i-MiEV, tulajdonképpen a forgalomban lévő legjobbak, amelyek fagymentes időben valóban nagyszerű szolgálatot tesznek, ráadásul a környezet szennyezése nélkül. Az öt autó között tehát a Tesla Model S volt az abszolút győztes és az utolsó helyen a Renault Zoe kullogott, amely mindössze 58,9 kilométert volt képes megtenni egy tele akkumulátorral.